مدرسه علمیه جامعة النوراصفهان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


آمار

  • امروز: 0
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 16
  • 1 ماه قبل: 164
  • کل بازدیدها: 38067


  • السلام علیک یا ابا صالح المهدی



      شاخص های انتخاب رئیس جمهور   ...

     تحلیل بیانات رهبرانقلاب در دیدار با کارگران
     شاخص های انتخاب رئیس جمهور

    اکیدات دیروز و اخیر رهبر معظم انقلاب که همیشه چراغ راه و روشنگر مسیر بوده تکلیف را بر احساس وظیفه کنندگان تمام کرده است. ایشان امسال نیز طبق انتخابات‌های گذشته علاوه بر شاخص‌های عمومی که برای هر انتخابات اعلام کردند، شاخص اختصاصی این انتخابات را نیز بیان داشته‌اند و آن شاخصِ اختصاصی، داشتن امتیازات دولت و رئیس جمهور فعلی منهای نقاط ضعف او بوده است. بیانات ایشان را می توان در چند سال اخیر در محورهای زیر تبیین کرد و هر شخصی با تعبیر خود از این شاخص ها به سمت کاندید اصلح پیش برود.

    ۱.شاخص عدالت طلبی

    ۲. شاخص کار و تلاش مخلصانه

    ۳. شاخص ایستادگی قاطع در مقابل طمع ورزی و سلطه بیگانگان و دفاع از حقوق ملی

    ۴. شاخص اصولگرایی (پایبندی به ارزش‌های انقلاب، پایبندی به دین، پررنگ کردن هدف‌های بلند انقلاب، جلوگیری از گرایش‌های سکولاریستی و…)

    ۵. شاخص اعتقاد به مردم، عقیده واقعی به مشارکت مردم

    تازه نفس و مصمم، وابسته نبودن به هیچ گروه و دسته و باند و جریان، قاطعیت، احساس مسئولیت، روحیه تحولگرایی و نوآوری و اصلاح، پیش رفتن با گام‌های محکم، دارای استقامت، کارآمد و کاردان، شجاع و قاطع در بیان و اعمال آنچه حق است، حق گرایی، اعتماد به نفس، ابتکار عمل، چابک، دلسوز، جوان، دارای برنامه های حساب شده و روشن برای ساختن و بنای آینده در بخش های مختلف، انقلابی، دارای ذهنیت منطقی و متکی به نگاه علمی و دور از مسامحه کاری.

    همچنین روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین راستا خاطر نشان كردند :

    نامزد انتخابات اولاً بايد به خدا و به اين انقلاب و به قانون اساسى و به اين مردم ايمان و اعتقاد داشته باشد، ثانياً داراى روحيه‌ى مقاوم باشد. اين ملت اهداف بلندى دارد، كارهاى بزرگى دارد، تسليم نيست، كسى نميتواند با اين ملت با زبان زور حرف بزند. كسانى كه در رأس قوه‌ى اجرائى قرار ميگيرند، بايد كسانى باشند كه در مقابل فشارهاى دشمنان مقاوم باشند. زود نترسند، زود از ميدان خارج نشوند اين يكى از شرطهاى لازم است .ثالثاً انسانهاى با تدبيرى باشند، با حكمت باشند. ما در سياست خارجى گفتيم «عزت و حکمت و مصلحت» در اداره‌ى كشور هم همين جور است، در مسائل داخلى هم همين جور است، در اقتصاد هم همين جور است. بايد با برنامه، با حكمت، با تدبير، با نگاه بلندمدت و همه‌جانبه، با يك هندسه‌ى صحيح كارها را مشاهده كنند، نگاه كنند، وارد ميدان شوند.

    مردم حداقل انتظارشان از رئیس جمهور آینده، داشتن امتیازات مناسب دولت فعلی و تحول اقتصادی می‌باشد. در نظر ما قریب به اتفاق گزینه‌های مطرح جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فاقد این شاخصه های حداقلی و با فاصله بسیار زیاد از آن‌ها قرار دارند، لذا به کسانی که تا امروز احساس وظیفه کرده‌اند توصیه می‌نماییم خود را با این شاخصه ها تطبیق دهند و اگر خود را در این قواره نمی بینند آبرومندانه پای خود را از این عرصه خارج نمایند و برای خود و نظام اسلامی هزینه ایجاد ننمایند، و اگر خود را در این مقام می‌بینند دعوت می‌کنیم تا با حضور در فضاهای لازم جامعه هم شنوای نقطه نظرات مردم باشند و هم به نقدهای آن‌ها پاسخ دهند. همچنین از رسانه‌ها می‌خواهیم که بیش از پیش به این شاخصه‌ها بپردازند تا یک فضای گفتمانی‌ای به وجود آید و آن شخصی که شایسته ملت بزرگوار ایران است در جایگاهی که لیاقت آن را دارد بنشیند.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [دوشنبه 1392-02-09] [ 10:38:00 ق.ظ ]





      اطلاعیه   ...

     


    با توجه به در خواست های مکرر،جهت مطالعه کامل تحقیقات پایانی و مقالات ارائه شده در وبلاگ مدرسه،

    خواهران علاقه مند به مطالعه ی این مقالات و پایان نامه ها،می توانند به معاونت پژوهش مدرسه علمیه جامعه النور مراجعه نمایند.

    آدرس: خ حکیم نظامی، خ حسین آباد ،روبروی بانک صادرات،کوچه سیروس،بن بست حسام الدین


     

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



     [ 09:47:00 ق.ظ ]





      شهادت مظلومانه ی حضرت زهرا(س) تسلیت باد   ...

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [دوشنبه 1392-01-26] [ 02:46:00 ب.ظ ]





      پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای در پی رحلت آیت الله عبدالهادی الفضلی   ...

     

    حضرت آیت الله خامنه ای در پی رحلت آیت الله عبدالهادی الفضلی نماینده ی خود درعربستان فرمودند:

    او سرمشقی برای علمای امت اسلامی از نظر فکر و حرکت جهادی بود

     و همواره برای وحدت بین مسلمین تلاش می کرد.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [جمعه 1392-01-23] [ 10:47:00 ب.ظ ]





      پیام رهبر انقلاب در پی وقوع زلزله در استان بوشهر   ...

    از مسولان استان و مسولان ذیربط در مرکز می خواهم همه ی کوشش خود را

    برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت دیدگانبکار برند.

    امیدوارم مردم کشور مانندهمیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1392-01-22] [ 12:55:00 ب.ظ ]





      دوره روش مطالعه و یادگیری   ...

     

    مدرسه علمیه جامعه النور دوره ی مطالعه و یادگیری را از تاریخ 1391/11/24  تا1391/12/15 با حضور سرکار خانم طلعت سعیدی برگزار کرد. در این دوره مطالب مهمی بیان شد که در زیر به عناوین مهم آن اشاره  میشود:

    - شناخت حافظه و انواع آن

    - راه های تقویت حافظه

    - عوامل موثر در یادگیری و مطالعه

    - شرایط مطالعه

    - آ سیب های عمده مطالعه

    -روش های صحیح مطالععه و پیش خوانی

    - سوال کردن،خواندن،تفکر،مرور کردن…

        

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



     [ 10:42:00 ق.ظ ]





      «چهارشنبه سوری»از نظر برخی مراجع عظام تقلید   ...

    سنت مراسم چهارشنبه سوری که در برای آتش احترام قائل می‌شوند؛ سنتی از آتش پرستان قدیم است. متاسفانه این مراسم که همه ساله باعث هدر رفتن سرمایه‌های انسانی و اقتصادی زیادی شده، نظم و امنیت عمومی را برای شهروندان مختل و خانواده‌های بیشماری را در آغاز سال نو اندوهگین و داغدار می‌نماید؛ سنتی کاملا غلط و خرافی است که از هیچ گونه پشتوانه منطقی و عقلی صحیحی برخوردار نیست. متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه به اسم ترویج و پاسداشت میراث‌ها و سنت‌های باستانی، فرهنگ‌های جاهلی که هیچ گونه جنبه مثبتی در آن وجود ندارد را در بین جوانان گسترش داده و در پشت این موضوع در صدد ضربه زدن به هویت اسلامی جامعه هستند. علی‌رغم اقدامات تبلیغاتی که در رسانه‌ها و توسط نیروهای انتظامی برای کاهش خسارات ناشی از این سنت جاهلی در نظر گرفته شده؛ اما به نظر می‌رسد ریشه‌کنی این قبیل ناهنجاری‌ها، تنها با کار عمیق فرهنگی امکان پذیر است.

    نظر مراجع عظام تقلید
    سید «محسن محمودی» در صفحه 155 تا 157 از جلد اول کتاب «مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید» پرسش مطرح شده بر مراجع عظام تقلید در مورد سنت «چهارشنبه سوری» و «سیزده بدر به اعتقاد نحسی 13» و پاسخ آن را منتشر کرده که بدین شرح است. سوال: خرید و فروش ترقه و عمل به سنت «چهارشنبه سوری» و «سیزده بدر به اعتقاد نحسی 13» و احیای مظاهر این دو سنت، چگونه است؟
    پاسخ:

    حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای: چهارشنبه سوری و سیزده به در، مبنای عقلایی ندارد. (مجموعه استفتائات)
    حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست.
    حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی بهجت: این کارها مشروعیت ندارد.
    حضرت آیت‌الله شیخ میرزا جواد تبریزی: هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس.
    حضرت آیت‌الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی: اشکال دارد.
    حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست.
    حضرت آیت‌الله شیخ ناصر مکارم شیرازی: این کارها شایسته مسلمان نیست.
    با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که از سوی برخی رسانه‌های ضدانقلاب، علی الخصوص سایت سازمان منافقین صورت می‌گیرد، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی چندی پیش طی درس خارج خود در شهر مقدس قم به این موضوع پرداخت و خواستار حذف مراسم خرافی چهارشنبه سوری و ممانعت از انجام حرکات ناشایست در این روز شد.
    ایشان در ادامه افزودند: متأسفانه در چنین روزی (چهارشنبه سوری) شاهد انجام برخی از حرکات ناشایست از سوی قشر جوان هستیم و مسئولان و نهادهای ذیربط باید از انجام چنین حرکاتی جلوگیری کنند. چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی بر گرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. پیامبر گرامی اسلام در بدو آغاز رسالت خود با برخی از سنت‌های اعراب جاهلی مخالفت کردند و ما نیز باید با سنت غلط چهارشنبه سوری مقابله کرده و آن را حذف کنیم. دین مبین اسلام دارای سنت‌ها و آیین‌های بسیار خوبی است که این آیین‌ها باید جایگزین آیین غلط چهارشنبه سوری شود. در ایام نوروز که از اعیاد باستانی است، باید سنت‌هایی همچون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران و غیره ترویج شود و ما نباید تسلیم سنت‌های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [سه شنبه 1391-12-22] [ 12:14:00 ب.ظ ]





      برندگان مسابقه قلم برتر   ...


    1.زینب شجاعی

    گذشت ثانیه ها بد جور به قلب نازکم تلنگر میزنند،ترسم از شکستن دریچه قلبم نیست ترسم از این است که مبادا شیشه زنگار گرفته درونم ترک بردارد و مرا با آن همه سیاهی شرمنده مولایم کند.


    2.مرجان سادات حر

    به منتظران بگویید امام حسین علیه السلام را منتظرانش کشتند.


    3.خانم صدیقه امینی/مدرسه علمیه الزهرا گلدشت

    دلی که شکست صدای آهش را تنها خدا می شنود ، آرام آرام ترک براشت ومرهمش گوش سپردن خالق بی همتا به زمزمه های خدا خدای بنده است. هق هق قلب ، بغض گلو، اشک در چشمان بیتاب سرازیر می شد وبر کف دستانی جاری می شد که شبانگاهان ازآه این دل شکستگی در خم سجاده ای معبودش را به همدردی فرا می خواند.

    توجه:

    برندگان این مسابقه برای دریافت جوایز خود میتوانند با معاونت فرهنگی حوزه علمیه جامعه النور تماس برقرار کنند.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [دوشنبه 1391-12-21] [ 11:16:00 ب.ظ ]





      رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله خوشوقت نماز خواند   ...



    مراسم تشییع  و تدفین استاد اخلاق حوزه با حضور  سران قوا، علما، دانشمندان، مسئولین، شخصیت‌ها، و اقشار مختلف تهران در دانشگاه تهران برگزارشد.

    رهبر معظم انقلاب ضمن اقامه نماز بر پیکر این عالم وارسته با قرائت فاتحه علو درجات آیت‌الله خوشوقت را از خداوند متعال خواستار شدند.

    گفتنی است فردا مراسم بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

     

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [شنبه 1391-12-05] [ 11:00:00 ق.ظ ]





      دیدار جمعی از مسولین جشنواره مردمی فیلم عمار با مقام معظم رهبری   ...


    حضرت آیت الله خامنه ای :«معتقدین به دین و انقلاب در عرصه سینما مشغول اختلاف‌های بی‌نتیجه نشوند»

     

    رهبر انقلاب امروز در دیدار دست اندر کاران جشنواره مردمی فیلم عمار،این جشنواره را اقدامی مبارک خواندند وتأکید کردند : نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی باید نگاهی بلند مدت برای تأثیر گذاری حداکثری باشد.


    ایشان با اظهار خرسندی از برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار انتخاب نام «عمار» را که از صحابه بزرگ پیامبر اسلام (ص) و یاران نزدیک حضرت علی (ع) بود، انتخابی پسندیده دانستند و با اشاره به ویژگی های ممتاز این صحابی بزرگ افزودند: تزلزل ناپذیری عمار در حوادث مختلف صدر اسلام و همچنین امتحان های سخت دوران بعد از پیامبر اسلام(ص)، موقع شناسی و حضور در وقت نیاز، و نقش تبیین کننده او در مسائل و حوادث دوران حضرت علی (ع) از ویژگی های برجسته و بارز عمار بود.

    رهبر انقلاب اسلامی نگاه امیدوارانه به آینده و بلند کردن افق دید را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کردند: حرکت انقلاب اسلامی که با پیروزی آن در سال 1357 آغاز شد و شکسته شدن هیمنه آمریکا و حوادث مختلفی که در این 34 سال روی داده است همه مقدمات رسیدن به اهداف اصلی نظام اسلامی است، بنابراین باید

    ادامه »

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [سه شنبه 1391-12-01] [ 07:54:00 ب.ظ ]





      هشدار جدی مقام معظم رهبری   ...

    هشدار جدی مقام معظم رهبری به روسای قوا:

    فعلا نصیحت می‌کنم/مردم آرامش می‌خواهند

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356با هزاران نفر از علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

    مقام معظم رهبری تاکید کردند: اینکه رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر را متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار جمعی از مردم تبریز افزودند: مردم آرامش اخلاقی و روانی می‌خواهند. بنده فعلا نصیحت می‌کنم.

    ایشان با اشاره به جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس اظهار کردند: اصل استیضاح در مجلس غلط بود، آن هم با دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست. دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیاده‌روی بود و لزومی نداشت.

    مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: چند سال قبل در صحبت ابتدای سال یادآور شدم که از این به بعد نقشه دشمن بیش از همه متمرکز بر مسائل اقتصادی است. توقع از مسئولان این است که حالا که رفتار دشمن شدت پیدا کرده، شما هم رفاقت‌ها را شدت دهید.

    سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم اما اگر می‌خواستیم، هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد

    رهبر معظم انقلاب در ادامه، به مساله هسته‌ای کشورمان اشاره کردند و افزودند: ما عقیده داریم سلاح هسته‌ای باید محو شود و نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم اما اگر این عقیده را نداشتیم و تصمیم داشتیم که سلاح هسته‌ای داشته باشیم، هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [شنبه 1391-11-28] [ 12:18:00 ب.ظ ]





      شهادت امام حسن عسکری(ع)   ...

     

    امروز عسکری به جهان دیده بسته است / قلب جهان و قطب زمان دلشکسته است

    آن حجت خدای، ز بیداد معتمد / پیوند زندگانی اش از هم گسسته است

     شهادت یازدهمین امام شیعیان و نشستن گرد یتیمی

    بر چهره ی مولایمان صاحب الزمان، تسلیت باد . . .


    نحوه ی شهادت امام  حسن عسگری علیه السلام

    «معتمد» خلیفه عباسی همواره از محبوبیت و پایگاه اجتماعی امام ابو محمد عسکری(ع) نگران بود[1] و هنگامی که دانست با وجود همه محدودیتهایی که نسبت به آن حضرت روا داشته بود، نه تنها از پایگاه مردمی و نفوذ معنوی آن حضرت کاسته نشده، بلکه بیش از پیش محبوب دلهای مردم گردیده، بر نگرانی و وحشتش افزوده شد و سرانجام در صدد قتل آن حضرت برآمد و به شکل مرموزانه و مخفیانه، حضرت را مسموم نمود،[2] و شیعیان را از بهره مندی انوار هدایت آن امام همام محروم ساخت.

    این گونه به شهادت رساندن در گذشته نیز وجود داشت و در موارد متعددی خلفای اموی و عباسی این سیاست را به اجرا درآورده بودند و امامان شیعه(ع) نیز کوشیده بودند تا نقشه های شوم آنها را به شکلهای گوناگون برای مردم آشکار نمایند تا چهره واقعی آنان برای آیندگان روشن شود.

    امام عسکری (ع) با دانش ویژه ای که داشت، پیش بینی کرد که در آینده ای نه چندان دور زندگی دنیا را ترک خواهد کرد و راهی پیشگاه خداوند خواهد شد. آن امام همام، شهادت خود را در آینده نزدیک به مادر بزرگوارش خبر داد و گفت: در سال (260ق.) حادثه ای اتفاق می افتد و آن شهادت امام توسط عمال حکومت عباسی خواهد بود.

    قلب مادر از این خبر هولناک به درد آمد و آثار غم و اندوه در او پدیدار گردید و گریست. امام(ع) مادرش را تسلی داد و گفت:

    مادر! امر خدا حتمی است، بی تابی مکن!.

    در سال (260ق.) آن مصیبت اتفاق افتاد و همان گونه که آن حضرت خبر داده بود در آن سال، امام عسکری(ع) به شهادت رسید.[3]

    چند روز قبل از شهادت، آن حضرت را نزد طاغوت زمان «معتمد» عباسی بردند، در حالی که «معتمد» سخت ناراحت بود، چون می دید و می شنید که مردم همگی، امام ابومحمد(ع) را تعظیم و احترام می کنند و او را در فضیلت، بر همه علویان و عباسیان، مقدم می دارند. از این جهت در پی قتل آن حضرت برآمد و زهر کشنده ای را به وی خوراند.[4]

    امام(ع) همین که آن زهر را خورد، تمام بدن شریفش مسموم شد و در بستر بیماری افتاد و به درد شدیدی دچار گردید.

    «معتمد» به پنج نفر از خواص و درباریانش از آن جمله به «نحریر» دستور داد که مواظب خانه امام(ع) باشند و تمام امور و جریانها را زیر نظر بگیرند، همچنین به پزشکان دستور داد که هر صبح و شام از حال امام(ع) باخبر باشند، همین که روز دوم فرا رسید به «معتمد» خبر دادند که بیماری حضرت وخیم شده است. «معتمد» به پزشکان فرمان داد که حق ندارند از منزل امام بیرون روند. و به دلیل این که حال امام عسکری(ع) رو به وخامت نهاده بود، گفت: از کنار بستر او جدا نشوند. «معتمد»، «حسین بن ابی شوارب»، قاضی القضاة را به همراه 10 نفر به منزل امام فرستاد و به آنان دستور داد که شب و روز در آنجا باشند و جریانها را زیر نظر بگیرندو بعد شهادت دهند که امام به مرگ طبیعی از دنیا رفته است. با این وجود به جز پزشکان مأمور خلیفه، 15 نفر دیگر از سوی «معتمد» خلیفه عباسی در خانه حضرت بودند.

    امام عسکری(ع) در شب رحلت در یک اتاق، به دور از چشم مأموران حکومت نامه های بسیاری به نقاط مختلف شیعه نشین نوشت و آن را به وسیله پیکی ارسال نمود.[5] حال امام بدتر شد، پزشکان از او ناامید شدند و هر لحظه به مرگ نزدیک تر می شد. در لحظات آخر زندگی، همواره زبانش به ذکر خدا مشغول بود و او را ستایش می کرد و لبهای مبارکش از تلاوت قرآن مجید باز نمی ایستاد. سرانجام امام(ع) رو به سمت قبله کرد و روح پاکش به پیشگاه خدا پرواز نمود.

    این حادثه جانگداز، روز جمعه هشتم ربیع الاول سال (260ق.) بعد از نماز صبح اتفاق افتاد.

    ارتحال نابهنگام آن امام بزرگوار ضایعه بزرگی بود که در آن روزگار بر مسلمانان وارد شد و آنان رهبر و پیشوای محبوب و مصلح بزرگ خود را از دست دادند؛ کسی که همواره غمخوار ضعیفان و یتیمان و مستمندان بود.

    ناله و شیون از خانه امام (ع) بلند شد و کم کم صدای ضجه و ناله زنان و مردان و کودکان آل علی در سراسر «سامرا» به گوش رسید.

    خبر شهادت امام(ع) در سراسر شهر «سامرا» پیچید. این خبر همچون صاعقه ای هولناک بود که تمام مسلمانان را به سرعت به منزل امام(ع) رسانید. همگی مشغول گریه کردن و نوحه سرایی بودند. تمام ادارات دولتی شهر تعطیل شد. مردم به احترام امام(ع) بازارها را بستند و در شهر عزاداری کردند. گویی شهر «سامرا» به صحرای قیامت تبدیل شده بود.[6]

    «سامرا» در تمام طول تاریخ خود چنان تشییعی را نادیده بود که امواج خروشانی از انسانها از طبقات مختلف با گرایشها و عقاید گوناگون همه را گرد هم آورد و همگی سخن از فضایل، ویژگیها و صفات امام بزرگوار، امام حسن عسکری(ع) می گفتند و درباره خسارت و زیان جبران ناپذیری که به مسلمانان وارد شده بود، بحث می کردند.[7]

    «عثمان بن سعید عمری» متصدی امر غسل، کفن و دفن حضرت شد.[8]

    این سخن با اعتقاد شیعه به این که امام را باید امام بعدی غسل دهد، کفن کند و نماز بخواند، منافاتی ندارد، چون که اولاً: این امر مربوط به حالت عادی است، نه در شرایط سخت و مورد تقیه، ثانیا: «عثمان بن سعید عمری» به نیابت از حضرت مهدی(ع) عهده دار تجهیز پپکر مطهر امام عسکری(ع بود.

    و ثالثا: ممکن است در همین شرایط به صورت مخفی حضرت مهدی(ع) به این امر مبادرت نموده بود، لیکن به جهت شرایط خفقان و تقیه به ظاهر «عثمان بن سعید عمری» تصدی این امر را برعهده گرفته باشد. در هر حال، «عبیداللّه بن خاقان» می گوید:

    وقتی جنازه امام(ع) آماده دفن شد، خلیفه برادر خود «ابوعیسی بن متوکل» را فرستاد تا بر جنازه آن حضرت نماز بگزارد. هنگامی که جنازه را برای نماز بر روی زمین گذاشتند «ابو عیسی» نزدیک شد و صورت آن حضرت را باز کرد و آن را به علویان، عباسیان، قاضیان، نویسندگان و دیگر شاهدان، نشان داد و گفت: این «ابو محمد عسکری» است که به مرگ طبیعی درگذشته است و فلان و فلان از قضات و پزشکان و خدمتگزاران خلیفه نیز شهادت می دهند! بعد روی جنازه را پوشاند و بر او نماز خواند و فرمان داد که جنازه را برای دفن ببرند.

    این شیوه تجربه شده حکام عباسی در مورد امامان شیعه(ع) بود و مردم به ویژه شیعیان نیز کم و بیش با این شیوه آشنایی داشتند.

    بنا به نقل «شیخ صدوق» قبل از اقامه این نماز، نمازی دیگر بر بدن آن حضرت در لحظاتی قبل در درون خانه اقامه شد. «عقید خادم» از منزل خارج شد و به «جعفر» که بر درخانه ایستاده بودو شیعیان به او تعزیت می گفتند، گفت:

    سرورم برادرت را کفن کردند. پس بر او نماز بخوان.

    ناگهان امام مهدی(ع) جلو آمد و گفت:

    عمو عقب بایست من سزاوارترم که بر جنازه پدرم نماز بخوانم.[9]

    طبق نقل مشهور، امام عسکری(ع) در اول ماه ربیع الاول (260ق.) با زهری که «معتمد» برای آن حضرت تدارک دیده بود بیمار شد و در هشتم همان ماه رحلت نمود. بنابراین، امامت امام مهدی(ع) از همین تاریخ آغاز شد و آن حضرت تا به امروز در پس پرده غیب قرار دارد. به امید روزی که آن حضرت ظهور و جهان را پر از عدل و قسط کند.


    1..پایگاه حوزه مجله موعود شماره 43، نگاهی به عصر غیبت صغرا.

    2.سیرة الائمة الاثنی عشر، هاشم معروف الحسنی، ج2، ص492.

    3.نهج الدعوات و منهج العبادات، علی بن موسی بن محمد بن طاووس، ص275، (به نقل از: حیاة الامام العسکری(ع)، باقر شریف القرشی).

    4الارشاد، مفید، ص383 (به نقل از: حیاة الامام العسکری(ع)).

    5.کمال الدین و تمام النعمة، صدوق، ج2، ص473-474؛ بحارالانوار، مجلسی، ج50، ص327-329؛ الکافی، کلینی، ج1، ص505.

    6.الارشاد، مفید، ص362 (به نقل از حیاة الامام العسکری(ع)).


    7.حیاة الامام العسکری(ع).

    8.الغیبة، شیخ طوسی، ص216.

    9.کمال الدین و تمام النعمة، صدوق، ج2، ص475.

     

     

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [شنبه 1391-10-30] [ 10:17:00 ق.ظ ]





      19 دی ماه   ...

    مدیر رادیو معارف: رسانه‌ها دستاوردهای یوم الله 19 دی را تبیین کنند
    مدیر رادیو معارف بر لزوم اهتمام جدی رسانه های جمعی به تبیین ابعاد و دستاوردهای یوم الله 19 دی تاکید کرد.

    حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یوم الله 19 دی، ابراز داشت: قیام مردم قم در 19 دی سال 56 حقیقتا یکی از روز های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود که تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

    وی با اشاره به این که هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت قم، مولفه اصلی چنین قیام و حماسه ای بود، ادامه داد: با توجه به این که هدف رژیم طاغوت در جریان 19 دی ، ضربه زدن اساسی به دین و مرجعیت بود، لذا اگر هوشیاری و بصیرت مردم قم و روحانیت انقلابی نبود، چه بسا انقلاب نمی توانست با شتاب بالا به ثمر نشسته و برکات خود را به همراه داشته باشد.

    مدیر رادیو معارف با تاکید بر لزوم پرداختن هر چه بیشتر رسانه های به یوم الله هایی چون 19 دی، اضافه کرد: خوشبختانه در این رابطه کارهای بسیار خوب و ارزنده ای انجام شده و انجام می شود، اما نباید به این میزان اکتفا کرد.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی در بروز و ظهور حماسه هایی از جنس 9 دی و 19 دی، همانا بصیرت و حضور در صحنه آحاد مردم به رهبری روحانیت آگاه و انقلابی است که یقینا ما با همین بصیرت و آگاهی می توانیم توطئه ها و فتنه های دشمنان را به خوبی خنثی کنیم.

    حجت الاسلام لطفی نیاسر، خواستار فعالیت های تبیینی و تحلیلی رسانه ای در رابطه با 19 دی شد و افزود: این کار البته در رسانه های سنتی همچون منابر و مساجد و هیئات انجام می شود، اما لازم است که در رسانه های جمعی مثل رادیو و تلویزیون ، اینترنت و روزنامه ها نیز این مهم با عنایت بیشتری انجام گیرد.

    وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر در معرفی و تبیین چنین ایام اللهی تاکید کرد و گفت: برای ماندگاری هر چه بهتر این روزها در ذهن و دل مخاطبان، باید از ابزار هنر ، ساخت فیلم ها و نمایش نامه ها و نیز برپایی نمایشگاه های عکس و نقاشی و … نهایت استفاده را کرد.

    مدیر رادیو معارف در پایان خاطرنشان کرد: در همین رابطه ما در سال گذشته در رادیو معارف، مجموعه نمایشی با موضوع 19 دی را تولید و پخش کردیم که در راستای انتقال پیام این روز به یادماندنی به مخاطب بسیار تاثیرگذار بود.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [سه شنبه 1391-10-19] [ 11:37:00 ق.ظ ]





      روز بصیرت(حماسه 9دی)   ...


    جسورانه دل رهبر شکستند

    گمان کردند در کوفه نشستند

    علی هفتاد ملیون یار دارد

    هزاران مالک و عمار دارد

    چه سلمان ها به دورش در طوافند

    چه شمشیرها به اذنش در غلافند

    فقط کافیست تا با یک اشاره 

    جهان کفر گردد پاره پاره




    حماسه 9دی در تاریخ ماندگار شد


    روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میکنند.


    مطمئن باشید که روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد.

    شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى - که شرائط غبارآلودگىِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.
    بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه ۱۹/۱۰/۱۳۸۸

     

     


    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [شنبه 1391-10-09] [ 09:57:00 ق.ظ ]





      کرسی آزاد اندیشی   ...

    در راستای اجرای منویّات رهبر  معظم انقلاب اسلامی در خصوص راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه ی خواهران در نظر دارد طرح برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را از سال جاری در مدارس علمیه اجرانماید.به همین مناسبت فیلم آیین آغاز نهضت آزاد اندیشی در سراسر مدارس علمیه ی خواهران پخش میگردد.مدرسه ی علمیه ی جامعة النور نیز در نظر دارد این فیلم را در تاریخ 6 دیماه 1391  برای طلاب حاضر در مدرسه به نمایش بگذارد.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [سه شنبه 1391-10-05] [ 01:52:00 ب.ظ ]





      پاسخ آیت الله العظمی مظاهری به شبهه ای درباره قیامت   ...

    پاسخ آیت‌الله‌العظمی مظاهری به شبهه ای درباره قیامت
    ——————————————————————————–

    گرچه بين عالم مادّي دنيا و عالم آخرت، تفاوت‌هاي فراواني وجود دارد، امّا در خلق دوبارۀ عالم در قيامت، همه چيز «مِثل» عالم در دنيا است و قرآن کريم تمام شبهات را با کلمۀ «مِثْلَهُمْ» جواب داده است.

    ——————————————————————————–
    حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود،گمان به وقوع قیامت را نیروی کنترل کننده انسان و مانع سقوط او دانسته و گفتند: کمي تدبّر در وضعيّت انسان و اين که او به عنوان يک موجود بسيار ضعيف مي‌تواند در ذهن خود چيزي را خلق و سپس نابود و مجدّداً آن را بسازد، مي‌تواند راهي به سوي شناخت قدرت مطلق حق تعالي باشد.
    ایشان ادامه دادند: وجود ضعيف انسان، تصوير موجودي ضعيف را ايجاد مي‌کند، ولي پروردگار عالم وجودي قوي و قدرمند و به عبارت قرآن کريم، «ذُو الْقُوَّةِ الْمَتينُ (ذاريات / )58» است.
    معظم له با بیان این که گمان به قيامت انسان را کنترل مي‌کند، چه رسد به آن که يقين داشته باشد، حقيقتاً عالم قبر و برزخ و قيامت وجود دارد، یادآور شدند: علماي اخلاق همواره به زنده نگه داشتن ياد معاد تأکيد داشته و دارند و توصيۀ ايشان اين است که انسان بايد در شبانه روز، چندين مرتبه به ياد مرگ، قبر و قيامت باشد.
    این مرجع تقلید با اشاره به این که قرآن کريم با عباراتي موجز بسياري از مشکلات علمي، فلسفي و اعتقادي را پاسخ داده است، خاطرنشان کردند: تفاوت قرآن با کتاب‌ هاي ديگر در آن است که مثلاً صدرالمتألهين وقتي مي‌خواهد در کتاب اسفار، معاد را با حرکت جوهري اثبات کند، يک کتاب قطور دربارۀ آن مي‌نويسد، ولي قرآن کريم با يک کلمۀ «مِثْلَهُمْ» کار را تمام مي‌کند. اين نحوۀ بيان از معجزات بزرگ قرآن کريم است.
    حضرت آیت الله مظاهری تاکید کردند: گرچه بين عالم مادّي دنيا و عالم آخرت، تفاوت‌هاي فراواني وجود دارد، امّا در خلق دوبارۀ عالم در قيامت، همه چيز «مِثل» عالم در دنيا است و قرآن کريم تمام شبهات را با کلمۀ «مِثْلَهُمْ» جواب داده است.
    ایشان همچنین تصریح کردند: وقتي خداوند قادر اراده کند، عالمي که به طور کلي نابود شده است، باز همان عالم به تمام معنا و به طور کلّي زنده مي‌شود؛ اين زنده شدن مجدّد، به معناي معاد است. قرآن کريم مي‌فرمايد«يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ»( ابراهيم / 48)
    معظم له با تاکید بر این که انسان باید مرتّباً به ياد قيامت و معاد باشد و با اصلاح کارها و امور روزمرّه، خود را براي آن شرايط دشوار و سخت آماده کند، ابراز داشتند: اگر کسي با اعتقاد کامل، به اصلاح امور دنيا و آخرت بپردازد و خود را در مسير ولايت اميرالمؤمنين(ع) و حضرات معصومين(ع) قرار دهد، در قیامت با شفاعت اهل بيت(ع) نجات خواهد يافت، ولي اگر کسي خود را در مسير آنان قرار ندهد، چگونه انتظار دارد در روز محشر، در مسير شفاعت ايشان واقع شود؟
    این مرجع تقلید با اشاره به این که پربار کردن نعمت‌هاي بهشتي يا برافروختن آتش جهنّم، به دست خود انسان و در دنياست، گفتند: انسان‌ها با اعمال و رفتار خود، مانند نماز، روزه، صدقات، نيکي به مردم، انجام امور خير، خدمت به خلق، رابطۀ مداوم و توجّه هميشگي به خداوند و … مي‌توانند بهشت را براي خود فراهم آورند که در سايۀ شفاعت اهل بيت(ع) به آن دست يابند و يا با ظلم و ستم و ترک اوامر الهي و … جهنّمي را براي خود بسازند که شنيدن سختي و عذاب آن نيز انسان را دچار ترس و وحشت مي‌کند.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



     [ 01:22:00 ب.ظ ]





      توصیه های حقوق بشری ایت الله العظمی مکارم شیرازی   ...

     

    حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به دومین همایش اسلام و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در مشهد، نخستین پایه اسلام را صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز عنوان کردند.
    متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:
    بسم الله الرحمن ارحیم
    در آغاز لازم می‌دانم از دفتر تبلیغات خراسان رضوی و مرکز مطالبات تصدیقی اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه که متولی برگزاری این همایش شده‌اند، تشکر و قدردانی کنم و آرزوی توفیق برای تداوم تلاش‌هایشان در این مسیر از درگاه خداوند متعال دارم.
    متاسفانه جامعه بشری در طول تاریخ شاهد جنگ‌های پرتلفات و خونین بسیاری بوده است و پیشرفت سلاح‌های جنگی و طمع روز‌افزون دولت‌ های استکباری هر سال بر کمیت و کیفیت آسیب‌های ناشی از جنگ‌ها افزوده است.
    می‌‌دانیم دین مبین اسلام هیچ‌گاه مسبب جنگ و خونریزی نبوده است. قرآن مجید با صراحت می‌ فرماید ” وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا” اگر دشمن از در صلح درآید تو نیز از آن استقبال کن، اما بر حسب ضرورت جنگ و جهاد را در برابر متجاوزان لازم شمرده است؛ یعنی پایه نخستین در اسلام صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز است و در عین حال دفاع مسلحانه از آئین و جان و مال و سرزمین خود در برابر دشمنان را مجاب، بلکه واجب شمرده است.
    اضافه بر این نبردهای مسلحانه در آموزه‌های اسلامی و حقوق بین‌المللی حتی در برابر دشمنان قدار دارای چارچوب و قواعدی انسانی است و نباید از آن محدوده فراتر رفت.
    پیغمبر اکرم (ص) به هنگام اعزام لشکر اسلام به سوی میدان جهاد همواره تاکید می‌فرمود که “آغازگر جنگ نباشید، اسرا و مجروحان جنگی را به قتل نرسانید، فراریان را نکشید، آب به روی دشمن نبندید، حریم زنان و کودکان و سالخوردگان را رعایت نمایید، باغ‌ها و مزارع دشمن را تخریب نکنید” و دستورات مشابه دیگری که همه از توجه خاص اسلام به قواعد انسانی نبرد مسلحانه که از 14 قرن قبل تاکنون بوده است، حکایت می‌کند. همان قواعدی که امروز به صورت ناقص‌تر در قالب کنوانسیون‌‌های بین‌المللی درآمده و از افتخارات تمدن امروز محسوب می‌‌شود.
    ما ضمن احترام به کنوانسیون‌هایی که واقعاً طرفدار حقوق انسان حتی در جنگ‌ها هستند، یادآور می‌شویم که مهمترین ضمانت اجرای این قوانین و اصول بین‌الملل همان آموزه‌های دینی و تقوای الهی است. به یقین سربازانی که در میدان جنگ در حال پیشروی هستند، مهمترین چیزی که آنها را ملزم به عدم ارتکاب جنایت جنگی و رعایت حال غیرنظامیان و محرومان و اسرای جنگی می‌کند، همین تقوای دینی و خوف از مجازات الهی است و نه کنوانسیون های بین‌المللی.
    از این رو تلفیق بین اصول دینی و حقوق بشردوستانه در پژوهش و آموزش بسیار ضروری است و امیدواریم ثمره این گونه همایش‌ها چنین دستاورد عظیمی باشد که خدمتی شایان به جوامع بشری و اهداف اسلامی است.
    والسلام علیلکم و رحمة‌الله و برکاته
    ناصر مکارم شیرازی

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [یکشنبه 1391-10-03] [ 03:11:00 ب.ظ ]





      آیت الله العظمی جوادی آملی؛ عالمان دین چهره های ماندگار الهی هستند   ...

    آیت الله العظمی جوادی آملی؛ عالمان دین چهره های ماندگار الهی هستند

    حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که عالمان دین چهره های ماندگار الهی هستند گفتند: هيچ وقت عالِم حوزوي و يا دانشگاهي مجاز نيست بگويد من خودم زحمت كشيدم عالِم شدم اگر خداي ناكرده چنين حرفي زد بايد استغفار كند زيرا اين همان حرف قارون است.

    حضرت آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق خود به ذکر حدیثی از آن امام حسن مجتبی (ع)پرداختند واظهار داشتند: امام حسن مجتبی(علیه السلام) می فرمایند: «كونوا اوعية العلم و مصابيح الهديٰ» یعنی: همه شما ظرف دانش باشيد تا راه خود را ببينيد و چراغ هدايت باشيد تا به ديگران راه بدهيد. در نتيجه نه بيراهه برويد نه راه كسي را ببنديد؛ آن كه عالِم نيست بيراهه مي‌رود آن كه چراغ هدايت نيست براي جامعه نافع نيست.
    ایشان ادامه دادند: انسان اگر بخواهد ظرف دانش باشد بايد علم را در جان خود جا بدهد و علم، مفهوم نيست؛ درس خواندن، كسي را عالِم نمي‌كند اگر نوري انسان در خود احساس كرد كه او را از هوا و هوس باز داشت اين مي‌شود علم و اينكه در دعاها آمده به خدا عرض كنيد من از شما علم نافع مي‌خواهم و از علمي كه نافع نيست به تو پناه مي‌برم سرّش همين است.
    حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که گاهي انسان عالِم است، يعني تصوّر و تصديق و قياس و استدلال را در بردارد ولي مبتلا به جهالت است گفتند: بيان نوراني امير مؤمنان(عليه السلام) اين است كه «رُبّ عالِمٍ قد قَتَله جَهْلُه» چه بسا درس‌خوانده‌اي كه جهالتِ او، او را به هلاكت رسانده است.
    ایشان با تاکید بر ضرورت تقویت و حفظ عقل عملی بیان داشتند: يك عالِم ممكن است سخنران، نویسنده و مدرس خوبی باشد، اما در موقع عمل پايش بسته باشد؛ سرّش اين است كه حوزه و دانشگاه كار علمي انجام مي‌دهند نه كار اخلاقي.
    معظم له ، هدف اخلاق را مبارزه انسان با هوا و هوس خواندند و گفتند: فنّ شريف اخلاق براي اين است كه انسان اهل مبارزه با هوس باشد و اين مبارزه را همچنان ادامه بدهد تا هرگز اسير نشود و اگر به اسارت در آمد بكوشد خود را آزاد كند.
    ایشان مسلح بودن عالم به سلاح عقل عملی را از جمله تفاوتهای عالم و غیر عالم برشمردند و اذعان داشتند: فرق يك عالِم و غير عالم اين است كه او مسلّح است و دستگاه ديد بهتری دارد اما آن كه از خطر مي‌رهاند آن عقل عملي است.
    ایشان با اشاره مجدد به حدیث امام حسن مجتبی (علیه السلام) افزودند: اينكه درباره سالار شهيدان حسين بن علي بن ابي طالب(عليهما الصلاة و عليهما السلام) آمده است كه حسين، مصباح الهداست، اينها اسم توقيفي نيست، مخصوص آنها نيست، آن قلّه و جهان روشن كردنش براي آنهاست وگرنه هر كدام از مؤمنان در حيطه زندگي خود بايد مصباح هدايت باشند.
    حضرت آیت الله جوادی آملی دربخش دیگری از سخنان خود خود با بیان این نکته که قرآن كريم، از عالمان راستين و مبلّغان الهي به عنوان ﴿أُولُوا بَقِيَّةٍ﴾ ياد کرده است، عالمان دین را چهره های ماندگار الهی معرفی کرده و بیان داشتند: هيچ وقت عالِم حوزوي و يا دانشگاهي مجاز نيست بگويد من خودم زحمت كشيدم عالِم شدم اگر ـ خداي ناكرده ـ چنين حرفي زد، بايد استغفار كند زيرا اين همان حرف قارون است. وقتي به او گفتند از مالت در راه صحيح بهره‌برداري كن گفت من خودم زحمت كشيدم فنّ اقتصاد آگاه بودم و مالك شدم. از برخی از ما شنيده مي‌شود مي‌گوييم چهل سال زحمت كشيديم به اينجا رسيديم در حالي كه چهل سال فيض خدا ما را به اينجا رساند نه ما زحمت كشيديم اگر ـ خداي ناكرده ـ گفتيم ما خود زحمت كشيدیم فوراً بايد استغفار بكنيم تا به عذاب قاروني گرفتار نشويم.
    بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حضرت آیت الله جوادی آملی از قرآن کریم به عنوان تنها و مهمترین درمان بیماریهای اخلاقی نام بردند و بیان داشتند: تنها و مهم‌ترين وسيله درمان، همين قرآن كريم است. قرآن، درمان است نه دارو، شفاست نه دوا؛ گاهي ممكن است انسان دارو مصرف بكند و درمان نشود ولي ممكن نيست كسي به قرآن عمل بكند و شفا پيدا نكند.

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



    [شنبه 1391-10-02] [ 09:10:00 ب.ظ ]





      هشدار حضرت آیت الله علوی گرگانی:دشمنان منتظر اختلافات داخلی مسئولین هستند   ...

     

     

    هشدار حضرت آیت الله علوی گرگانی:دشمنان منتظر اختلافات داخلی مسئولین هستند

    مسئولین با وحدت و پیروی از خط ولایت به وظایفشان عمل کنند. دشمنان منتظر کوچکترین اختلاف مسئولین در داخل هستند تا ضربه های خودشان را وارد کنند.

    حضرت آیت الله سیدمحمد علی علوی ، امروز( 2دی ماه )در دیدار با مسئولین نهضت سواد آموزی کشور و مسئولین نواحی نهضت سوادآموزی استان قم اظهارداشتند: نهاد نهضت سوادآموزی یکی از برکات پر ثمر انقلاب اسلامی بوده و تا امروز هم به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است .
    وی افزود: تعلیم و تعلم تنها با اطاعت الهی امکان پذیر می باشد و افرادی که با فراگیری علوم و نشر آن در جامعه مورد یاری خدای متعال هستند.
    معظم له افزودند: تلاش های فراوانی در مجموعه نهضت سواد آموزی صورت گرفته ولی نسبت آن با وضعیت موجود بسیار ضعیف است.
    این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد:باید برنامه ریزهایی صورت گیرد تا زمینه های سوادآ‌موزی افراد زیر 50 سال فراهم گردد.
    حضرت آیت الله علوی گرگانی ، موفقیت مجموعه نهضت سوادآموزی را حسن مدیریت این مجموعه ذکر کرد وگفت: یکی از موفقیت های نهضت سوادآموزی ، حسن مدیریت این مجموعه بوده که توانست، پیام رهبر کبیر انقلاب را عملی کند و اجر و مزد تلاش گسترده مسئولین نهضت را خدای متعال خواهند داد.
    معظم له گفتند: اگر خدا انسان را یاری کند هیچ موجودی بر او نمی تواند غلبه کند اما اگر یاری خدا نباشد مورد سرشکستی و خذلان او می شود.
    استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطر نشان کردند: تلاش کنیم مطیع فرمان خدا باشیم ، اگر خدا را اطاعت کردیم ثبوت قدم و موفقیت در کار را پیدا خواهیم کرد.
    ایشان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولین با وحدت و پیروی از خط ولایت به وظایفشان عمل کنند تاکید کردند: همه مسئولین باید تحت فرمان اوامر رهبر انقلاب بوده و با اتحاد و یکپارچگی در مقابل دشمنان داخل و خارج بایستند .
    حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: دشمنان منتظر کوچکترین اختلافات مسئولین در داخل هستند تا ضربه های خودشان را وارد کنند.

     

     

    موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



     [ 08:57:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما