مدیر رادیو معارف: رسانه‌ها دستاوردهای یوم الله 19 دی را تبیین کنند
مدیر رادیو معارف بر لزوم اهتمام جدی رسانه های جمعی به تبیین ابعاد و دستاوردهای یوم الله 19 دی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یوم الله 19 دی، ابراز داشت: قیام مردم قم در 19 دی سال 56 حقیقتا یکی از روز های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود که تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

وی با اشاره به این که هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت قم، مولفه اصلی چنین قیام و حماسه ای بود، ادامه داد: با توجه به این که هدف رژیم طاغوت در جریان 19 دی ، ضربه زدن اساسی به دین و مرجعیت بود، لذا اگر هوشیاری و بصیرت مردم قم و روحانیت انقلابی نبود، چه بسا انقلاب نمی توانست با شتاب بالا به ثمر نشسته و برکات خود را به همراه داشته باشد.

مدیر رادیو معارف با تاکید بر لزوم پرداختن هر چه بیشتر رسانه های به یوم الله هایی چون 19 دی، اضافه کرد: خوشبختانه در این رابطه کارهای بسیار خوب و ارزنده ای انجام شده و انجام می شود، اما نباید به این میزان اکتفا کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی در بروز و ظهور حماسه هایی از جنس 9 دی و 19 دی، همانا بصیرت و حضور در صحنه آحاد مردم به رهبری روحانیت آگاه و انقلابی است که یقینا ما با همین بصیرت و آگاهی می توانیم توطئه ها و فتنه های دشمنان را به خوبی خنثی کنیم.

حجت الاسلام لطفی نیاسر، خواستار فعالیت های تبیینی و تحلیلی رسانه ای در رابطه با 19 دی شد و افزود: این کار البته در رسانه های سنتی همچون منابر و مساجد و هیئات انجام می شود، اما لازم است که در رسانه های جمعی مثل رادیو و تلویزیون ، اینترنت و روزنامه ها نیز این مهم با عنایت بیشتری انجام گیرد.

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر در معرفی و تبیین چنین ایام اللهی تاکید کرد و گفت: برای ماندگاری هر چه بهتر این روزها در ذهن و دل مخاطبان، باید از ابزار هنر ، ساخت فیلم ها و نمایش نامه ها و نیز برپایی نمایشگاه های عکس و نقاشی و … نهایت استفاده را کرد.

مدیر رادیو معارف در پایان خاطرنشان کرد: در همین رابطه ما در سال گذشته در رادیو معارف، مجموعه نمایشی با موضوع 19 دی را تولید و پخش کردیم که در راستای انتقال پیام این روز به یادماندنی به مخاطب بسیار تاثیرگذار بود.

موضوعات: اخبار روز  لینک ثابت



[سه شنبه 1391-10-19] [ 11:37:00 ق.ظ ]