تغييراتي در حين خواب در بدن انسان ايجاد مي‌شود كه اگر آن تغييرات در روز رخ بدهد اين مسئله به ضرر بدن است و براي عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سكته‌هاي قلبي و مغزي مي‌كند.

ادامه مطلب :

يك متخصص مغز و اعصاب با بيان اينكه خواب نيمروزي، اصولا از نظر علم پزشكي بهداشتي نيست، عنوان كرد: خواب نيمروزي را حتي براي تقويت حافظه نيز توصيه نمي‌كنيم.

دكتر فرامرز اميري افزود: خواب نيمروزي سبب افزايش مرگ و مير، سكته‌هاي قلبي و سكته‌هاي مغزي مي‌شود.

وي ضمن بيان اين مطلب كه اگر بناست افراد در ميان روز، تجديد قوا كنند نبايد اين ميزان استراحت به بيش از 15دقيقه برسد، اظهار كرد: اگر به انجام فعاليتي چون درس خواندن مشغول هستيد، اين استراحت الزاما به معناي عدم فعاليت و خوابيدن نيست، يك پياده‌روي ساده و يا گوش دادن به يك موسيقي هم مي‌تواند به عنوان استراحت ذهن در فواصل درس خواندن مفيد واقع شود. زيرا مطالعه ممتد نيز موجب افت كاركرد مغز مي‌شود.

اميري با اشاره به اين‌كه خواب نيمروزي در علم پزشكي امروز، خواب مضر محسوب مي‌شود، اظهار كرد: تغييراتي در حين خواب در بدن انسان ايجاد مي‌شود كه اگر آن تغييرات در روز رخ بدهد اين مسئله به ضرر بدن است و براي عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سكته‌هاي قلبي و مغزي مي‌كند.

اين متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: كسي هم كه كمبود خواب شبانه دارد بهتر است مشكل خوابش را حل كند نه اينكه بخواهد آن را با خواب بعدازظهر جبران نمايد. خواب نيمروزي نه تنها باعث مي‌شود كاركرد مغزي افت كند بلكه فرد زمان مفيد زندگي‌اش را نيز از دست مي‌دهد.

منبع: ایسنا

موضوعات: مناسبت ها  لینک ثابت



[جمعه 1390-07-15] [ 08:49:14 ب.ظ ]