ضيافت الهي در كلام مقام معظم رهبري

ماه رمضان فرصت خوبي براي خود سازي است. ما همان ماده خام هستيم كه اگر روي خودمان كار كرديم و توانستيم اين ماده خام را به شكل هاي برتر تبديل كنيم ان كار لازم را در زندگي انجام داده ايم . هدف حيات همين است. واي به حال كساني كه روي خودشان از لحاظ علم و عمل كاري نكنند و همان طور كه وارد دنيا شده اند به اضافه پوسيدگي ها و ضايعات و خرابي ها و فساد ها كه در طول زندگي براي انسان پيش مي ايد از اين دنيا بروند.

ماه رمضان هر سال، قطعه اي از بهشت است كه خدا در جهنم سوزان دنياي مادي ما،‌ آن را وارد مي كند و به فرصت مي دهد كه خودمان را بر سر اين سفره الهي در اين ماه وارد بهشت كنيم.

ادامه مطلب :

بعضي همان سي روز را وارد بهشت مي شوند، بعضي به بركت آن سي روز، همه سال را و بعضي همه عمر را. بعضي هم از كنار آن غافل عبور مي كنند كه مايه تاسف و خسران است.

حالا براي خودشان كه هيچ، هركس كه ببيند اين موجود انساني با اين همه استعداد و توانايي عروج و تكامل از چنين سفره با عظمتي استفاده نكند حق دارد كه متاسف شود. اين ماه رمضان است. ماه ضيافت الله است. ماه ليله القدر است.

خداي متعال راه را در ماه رمضان هموار كرده است و فضا را در ماه رمضان،  فضاي خالي از معارض قرار داده است. اين روزه اي كه شما مي گيريد نفس و هواهاي نفساني شما را به زنجير مي كشد. اين عبادت ها، اين دعاها، اين خشوع ها،‌ اين ذكر ها و اين ليله القدر همان وسايل همواري است كه شما را فرسنگ ها جلو مي برد.

منبع : دوماهنامه تربيتي، اخلاقي خلق

موضوعات: مطالب دیگر  لینک ثابت



[چهارشنبه 1390-05-12] [ 03:19:00 ب.ظ ]