.…استاد در شروع کلاس درس، لیوانی پر از آب به دست گرفت.آن لیوان را بالا برد تا همه ببینند، بعد پرسید: “به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ دانش آموزان جواب دادند: 50گرم،100 گرم،150 گرم…..”

استاد گفت: اگر من لیوان را چند دقیقه همین طوری نگه دارم،چه اتفاقی می افتد!؟

دانش آموزان گفتند: هیچ!

استاد پرسید: خب اگر یک ساعت نگه دارم چه می شود؟

یکی گفت: دستتان کم کم درد می گیرد.

استاد گفت: حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه می شود؟

شاگرد دیگری گفت: دستتان بی حس می شود؟ عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید.

همه از این حرف ها خندیدند. استاد گفت: بسیار خب! آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟ دانش آموران جواب دادند نه! پس چه چیز باعث درد و فشار در عضلات دست من می شود و من باید چه کنم؟ دانش آموزان گیج شدند. یکی از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید.

ادامه مطلب :

استاد گفت دقیقا مشکلات زندگی مثل همین لیوان هستند. اگر آنها چند دقیقه در ذهنتان نه دارید، اشکالی ندارد،اما اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید، به درد خواهند آمد و اگر بیشتر از آن نگهشان دارید، فلجتان می کند، و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود. فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است، امام مهمتر آن است که در پایان هر روز پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید. به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند و هر روز صبح سر حال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده ی هر مسئله و چالشی که برایتان پیش می آید، برآیید.

«دوست من یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری! زندگی همین است.»

موضوعات: مطالب دیگر  لینک ثابت



[پنجشنبه 1390-03-12] [ 10:15:00 ق.ظ ]