محور های تهاجم هالیوودی در سخنان بیست و دو سال گذشته حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با «اهداف و برنامه های هالیوود »در چهارده مورد بدین شرح است

* اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی

غرب با اشراف بر جامعیت و ظرفیت بالای دین اسلام، درصدد القای این باور است که اسلام، دینی خشونت‌طلب و بدوی است؛ هالیوود با ارائه چهره‌ای وهم‌آلود و خطرناک از آن این‌گونه القاء می‌کند که هرکس خواهان پیوستن به این دین باشد با زشتی‌ها و خشونت‌ها مواجه خواهد شد.

* حکومت اسلامی‌هراسی

به دلیل آن‌که اجرای احکام اسلامی و حدود الهی جز در سایه حکومت اسلامی میسر نیست، ارائه تصویر نامطلوب و کراهت‌بار از آن، همواره از

ادامه مطلب :

اهداف قدرت‌های افزون‌طلب جهانی بوده است.

* هجوم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی

با تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از اهدافی که هالیوود در دستور کار قرار دارد تلاش برای معرفی وارونه فرهنگ اسلامی از طریق ارائه چهره‌ای ضدبشری و ضدحقوق زنان و کودکان حکومت اسلامی است.

* اشاعه فحشا و تخریب بنیان‌های اخلاقی

براساس نظریه برخورد تمدن‌های‌ هانتینگون و همچنین تجربه غرب درباره اندلس می‌توان دریافت که اشاعه فحشا یک تمدن را ویران خواهد کرد. غرب از طریق ابزاری چون هالیوود با اشاعه فحشا، روح معنویت را از انسان‌ها گرفته و آن‌ها را نسبت به کشور و تمدن‌شان بی‌تفاوت می‌کند.

*زمینه‌سازی برای جنایت آمریکا

سینمای هالیوود از اواسط قرن بیستم در لایه‌های زیرین محصولات خود، این نکته را به مخاطبان القا می‌کند که هرکس قدرت بیشتری دارد، آینده جهان را در دست می‌گیرد.

* ترویج خشونت

هالیوود با استفاده از قدرت عظیم هنری و اقتصادی خود و ارائه فیلم‌هایی که از فرمول شناخته شده «بهره‌گیری از خشونت» استفاده می‌نمایند. سلطه‌ای فراگیر بر سیمای ایالات متحده پیدا نموده است.

* ترویج مسیحیت

هالیوود در برخی آثار خود با نمایش زندگی قدیسان و قدیسه‌ها در آثار سینمایی سعی در جا نمایی آن‌ها در تاریخ و ارائه تصویری روحانی برای افراد بشر دارد. داستان‌ها و خلق شخصیت‌های تخیلی مقدس و روحانی مسیحی گواهی بر این مدعاست.

* ضدیت با معنویت و امید

هالیوود با تقلیل به قلمرو رابطه انسان با خدا و منحصر کردن آن به ادعیه و اذکار، تلاش می‌کنند معنویت و امید را از دل بشر امروز بزداید. «پایان خوش»‌هایی که امید کاذب ایجاد می‌کنند و در آن‌ها به رستاخیز، آخرت و جهان بعد از این دیده نمی‌شود؛ گواه تلاش هالیوود برای القای ضدیت با معونیت و امید است.

* ترویج پوچی و بی‌هویتی انسان‌ها

یکی از مواد پروتکل‌های صهیونیستی منتشرشده در دنیا ترویج پوچی و بی‌هویتی انسان‌های جوان و ناامید ساخت آنها از رویه‌ها و روش‌های انسانی متعارف در زندگی است. سیطره این احساس پوچی در آثار هالیوودی به قدری است که ایمان به معاد و توحید آشکار را مورد حمله قرارمی‌گیرند.

* مشغول کردن بدنه ملت‌ها به یکدیگر

یکی از رویکرد‌های اصلی نظام سلطه اختلاف افکنی میان ملت‌ها برای تحصیل سیاست‌های استکباری و استعماری خودشان است. راهکار تحریف تاریخ ملت‌ها این امکان را برای هالیوود ایجاد کرده است تا سناریو‌های خود را در مسیر اختلاف‌افکنی بدهد.

* الگوسازی از آدم‌های خوش‌ظاهر بدون باطن

مهم‌ترین مؤلفه در سبک زندگی آمریکایی که بعد از مرگ بشر برای او آینده‌ای قائل نیست، نشان دادن الگوهای انسانی زمینی است، الگوهایی که خوش‌ظاهر، جذاب و قدرتمند ولی پوچ و بدون باطن است.

* نمایش دروغین حاکمیت اخلاق در غرب

هالیوود در آثار رسانه‌ای خود غرب را مرکز آرمان زندگی معرفی می‌کند. آرمان‌شهری که به دروغ اخلاق، صبر، رفاه، آسایش و امنیت در آن به چشم می‌خورد.

* ترویج فرهنگ هویت‌سوز غرب

مؤلفه‌های سبک زندگی بستر تمدن‌سازی است. سینما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌ها در پیشبرد این امر نقش بسزا ایفا می‌کند. آن‌جا که رابطه آزاد جنسی، روابط آزاد خانوادگی، مدل‌های متنوع پوششی و رفتاری ورا به عنوان مدل‌های موفق و الگو بارها و بارها تکرار می‌کند.

* سرپوش گذاشتن برفقدان آزادی در غرب

کشورهای غربی در حالی که داعیه‌دار تلاش برای استقرار آزادی و حقوق‌بشر در دنیا هستند که مصادیق بارزی از عملکرد گزینشی در این وضع هالیوود نه تنها سخنی از نسبت بالای زندانیان به کل جمعیت و دادگاه‌های فرمایشی به میان نمی‌آورد بلکه تصویری دروغین از حاکمیت عدالت و رعایت حقوق افراد در غرب ارائه می‌دهد.

 

 

 

موضوعات: مطالب دیگر  لینک ثابت



[شنبه 1391-11-28] [ 12:29:00 ب.ظ ]